KONCERT NOWOROCZNY „Opowieści o miłości”
Już dziś zapraszamy Państwa na KONCERT NOWOROCZNY, na którym wystąpią najwybitniejsi artyści scen warszawskich. W ich wykonaniu usłyszymy najsłynniejsze szlagiery operetkowe , za sprawą których przeniesiemy się w bezpieczny, pełen ciepła, magiczny świat miłości.
Śpiewakom operowym towarzyszyć będzie Kwartet Smyczkowy „IMPRESSIONE” oraz taneczna para baletowa ( po raz pierwszy w Giżycku!).
Zapewniamy,że KONCERT NOWOROCZNY 2017 przypadnie do gustu każdemu, nie tylko wielbicielom operetki .
Zapraszamy 7 stycznia 2017 r. (sobota) na godz.17.00 do sali bankietowej „Biłas i Synowie”.
Cena biletu – 25 zł
Historia de un Amor – Opowieść o Miłości
Miłość to najczęściej wykorzystywany motyw w każdej dziedzinie sztuki. Nieprzerwanie pojawia się od początku działalności artystycznej człowieka i przewija przez każdą epokę.
https://www.youtube.com/watch?v=KXUhPBGblOY To Były Piękne Dni (Дорогой Длинною)
Milena Lange sopran
Tomasz Rak baryton
Wiktoria Szubelak gitara klasyczna
Mirosław Feldgebel fortepian
Kwartet Smyczkowy „Impressione” i Duet Baletowy
Andrzej Krusiewicz konferansjer
MILENA LANGE – sopran
Jest jedną z najbardziej utalentowanych, młodych polskich śpiewaczek.
Ukończyła studia na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego Bożenny Saulskiej
oraz dyplomw klasie fortepianu Elżbiety Gutkowskiej-Bardos.
Artystka o szerokim kręgu zainteresowań muzycznych; uczestniczka i laureatka wielu przeglądów i konkursów wokalnych dla młodych wykonawców.
Współpracuje z wieloma orkiestrami symfonicznymi
oraz kameralnymi w Polsce m. in. z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Świętokrzyskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej oraz z Warszawską Orkiestrą „Impressione”.
W trakcie swojej dotychczasowej działalności brała udział w licznych projektach muzycznych:
Benefis Konrada Mastyło w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego, gdzie wystąpiła obok znamienitych osobistości polskiej sceny Zbigniewa Wodeckiego, Jana Kantego Pawluśkiewicza, Grzegorza Turnaua, Zbigniewa Preisnera, Jana Nowickiego …
Koncert otwierający festiwal filmowy „Dwa Brzegi” w Kazimierzu Dolnym i Puławach z orkiestrą
pod dyr. Adama Klocka.
Koncert muzyki filmowej Wojciecha Kilara z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Świętokrzyskiej
pod dyr. Piotra Wijatkowskiego.
Koncert Trzech Polskich Tenorów z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej
pod dyr. Adama Klocka.
Koncert Noworoczny z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej
pod dyr. Sławomira Chrzanowskiego.
Koncert Szlagiery Wszech Czasów z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej
pod dyr. Adama Klocka.
Koncert Z Batutą i Humorem Po Świecie z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej
pod dyr. Macieja Niesiołowskiego.
Koncert Historia de un Amor z Warszawską Orkiestrą „Impressione”.
Koncert piosenek Anny German – Melodie z Czterech Stron Świata.
Koncert muzyki filmowej – Polskie Przeboje Wielkiego Ekranu z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Świętokrzyskiej pod dyr. Piotra Wijatkowskiego.
W swoim repertuarze artystka posiada liczne arie operowe, operetkowe, musicalowe, pieśni,
utwory oratoryjno-kantatowe. O jej wszechstronności świadczy fakt, iż chętnie wykonuje
utwory z kręgu muzyki filmowej, rozrywkowej, jazzowej i negro spirituals.
Obecnie kontynuuje naukę na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Uniwersytecie Muzycznymryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. Anny Radziejewskiej.
.
TOMASZ RAK – baryton
Solista Warszawskiej Opery Kameralnej
Solista Opery Bałtyckiej w Gdańsku
W 2005 r. ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną
w Łodzi – studiował na Wydziale Wokalno-Aktorskim,
w klasie prof. Piotra Micińskiego. Będąc studentem zadebiutował w 2003 r. partią Guglielma w Cosi fan tutte Wolfganga Amadeusa Mozarta na scenie Teatru Wielkiego
w Łodzi. W tym samym roku został solistą Teatru Muzycznego w Łodzi, gdzie do tej pory wykonuje główne partie barytonowe.
W 2003 r. otrzymał nagrodę na Konkursie Pieśni
im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, rok później został wyróżniony na Pierwszym Ogólnopolskim Konkursie Operetkowym im. Iwony Borowieckiej w Krakowie.
W 2007 r. został solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie zadebiutował w roli Figara w operze Cyrulik Sewilski Gioacchino Rossiniego. Od tamtej pory wykonuje partie Papagena w operze Czarodziejski Flet i Guglielma
w Cosi fan tutte na wszystkich Festiwalach Mozartowskich Warszawskiej Opery Kameralnej.
W 2010 roku wystąpił w roli Nicka Shadowa w realizacji
opery Żywot rozpustnika Igora Strawińskiego. Brał udział
w tournées Warszawskiej Opery Kameralnej po Japonii, Hiszpanii i Francji występując jako Papageno w operze Czarodziejski Flet, Figaro w operze Wesele Figara oraz Guglielmo
w Cosi fan tutte.
W lutym 2007 roku brał udział w niemieckiej realizacji przedstawienia Samson i Dalila
Camille’a Saint-Saënsa w Filharmonii Berlińskiej. W 2008 r. został zaproszony do udziału
w prestiżowym Festiwalu Muzyki Współczesnej, który odbywał się w Gdyni i Gdańsku.
Owocem tej współpracy były prawykonania dzieł kompozytorów: Georgios Kissas (Grecja),
Adrian Williams (Anglia), Sylvia Filus (Francja), Jacek Rządkowski (Polska).
Współpracował z filharmoniami i orkiestrami – Kraków , Białystok, Płock, Częstochowa.
Śpiewał na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. W 2009 r. wystąpił na
I Festiwalu Muzyki Polskiej w Bangalore w Indiach. W 2010 r. wziął udzial w uroczystym otwarciu sopockiej Ergo Areny, gdzie zaśpiewał przy jedenastotysięcznej publiczności z towarzyszeniem trzech połączonych orkiestr. W tym samym roku na zaproszenie warszawskiej Stołecznej Estrady wziął udział w Festiwalu Krajów Nadbałtyckich w Karshamn w Szwecji.
Artysta występował również na wielu innych prestiżowych, europejskich scenach takich jak:
Palais des Beaux-Arts w Brukseli, czy Koningin Elisabethzaal w Antwerpii.
W 2011 roku zadebiutował w Operze Bałtyckiej w Gdańsku tytułową rolą w operze
Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego. W tym samym roku wystąpił tam w jednej z głównych ról w prapremierze opery Madame Curie Elżbiety Sikory, którą wystawiono w siedzibie UNESCO
w Paryżu. W Operze Bałtyckiej występuje również w roli Escamilla w operze Carmen
Georgesa Bizeta.
Artysta ma w swoim repertuarze wiele operowych i operetkowych partii barytonowych,
między innymi takich kompozytorów jak: Wolfgang Amadeus Mozart, Jan Stefani, Georges Bizet, Piotr Czajkowski, Stanisław Moniuszko, Carl Maria von Weber, Johann Strauss…
WIKTORIA SZUBELAK – gitara klasyczna
Jest jedną z najbardziej utalentowanych młodych polskich gitarzystek klasycznych.
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie gitary klasycznej prof. Ryszarda Bałauszko. W czasie swej edukacji artystycznej brała udział w licznych kursach i lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez słynnych wirtuozów gitary takich jak:
Carlo Marchione (Włochy), Marco Socias (Hiszpania), Pavel Steidl (Czechy), Thomas Müller-Pering (Niemcy), Marcin Dylla (Polska), Łukasz Kuropaczewski (Polska), Tomasz Zawierucha (Polska).
Jest laureatką licznych konkursów gitarowych m. in. I Nagrody w kategorii solowej oraz duetu na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Gitarowej Gryfice-Trzebiatów, I nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Gdańskie Spotkania Gitarzystów oraz nagród na Międzynarodowych Spotkaniach Gitarzystów w Sanoku i na Międzynarodowym Konkursie Gitarowym im Czesława Droździewicza Krynica 2010. W listopadzie 2011 roku została finalistką Międzynarodowego Konkursu Gitarowego w Llerenie w Hiszpanii.
Była finalistką polskiej edycji Konkursu Eurowizji dla Młodych Muzyków, występując w Studio Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie z Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego. Była dwukrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci oraz Samorządu Wrocławia w Dziedzinie Kultury i Sztuki
dla Młodych.
Występowała między innymi na Zamku Królewskim w Warszawie, w Centro Cultural de España
w Limie, w Jazz Zone w Limie, w Teatro Gran Mariscal w Sucre, w Casa Polaca w Buenos Aires, Centro Cultural Peruano-Japones w Limie, Casa de Las Primeras Letras w Caracas.
Artystka wystąpiła m. in. na XVI Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi, IV Festival Internacional de Guitarra GuitarFestPeru w Limie, II Festival Internacional de Guitarra
en La Ciudad Blanca, V Festival Internacional de Guitarra Cuerdas Al Aire w Limie.
Grała koncerty w Polsce, Hiszpanii, Turcji, Bośni i Hercegowinie, Peru, Boliwii, Argentynie i Wenezueli.
MIROSŁAW FELDGEBEL – fortepian
Absolwent Wydziału Instrumentalnego w klasie fortepianu, studiował także na Wydziale Teorii,
Kompozycji i Dyrygentury w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Ceniony pianista i kameralista. Partnerował wielu najwybitniejszym artystom polskim i zagranicznym.
Jest laureatem kilku międzynarodowych konkursów pianistycznych (między innymi I nagroda w Torneo Internazionale di Musica w Turynie, III nagroda w XII Concorso Musicale Europeao Citta di Moncalieri).
Od wielu lat zajmuje się również wykonawstwem muzyki dawnej na instrumentach historycznych – na klawesynie (szef artystyczny zespołu Mercurius), na harfach średniowiecznych i renesansowych (współpraca z zespołami: Academia dell 'Arcadia, Ars Nova, Concerto Polacco, Dancereye, Open Folk) oraz na pianoforte.
Mirosław Feldgebel występował w wielu prestiżowych salach koncertowych Europy i Ameryki (między innymi w Sali Pleyela w Paryżu, Wiener Musikverein, Vredenburgsaal w Utrechcie,
Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Studiu im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie).
Uczestniczył w obchodach 150 rocznicy śmierci Fryderyka Chopina. Brał udział w wielu
międzynarodowych festiwalach muzycznych, między innymi: Wratislavia Cantans, Festiwal Chopinowski w Dusznikach Zdroju, Warszawska Jesień, Ukraina i Świat Baroku w Kijowie, Międzynarodowy Śląski Festiwal Muzyczny pod patronatem Kurta Masura, Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych w Ŝiauliai na Litwie, Holland Festival.
Jako jeden z niewielu pianistów polskich miał zaszczyt koncertować na zabytkowym fortepianie Pleyel z roku 1840 w koncercie poświęconym pamięci Fryderyka Chopina, odbywającym się
w ramach IX Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie.
W październiku 2004 roku wraz ze skrzypaczką Katarzyną Dudą występował z recitalem
w Carnegie Hall w Nowym Jorku, a w marcu 2005 roku w sali słynnej Concertgebouw
w Amsterdamie. Koncerty te zostały owacyjnie przyjęte przez publiczność oraz otrzymały
bardzo pochlebne recenzje.
Od 2006 roku prowadzi autorskie projekty w Warszawskiej Operze Kameralnej. W ramach jednego z tych projektów, artysta wraz z kwintetem smyczkowym, wykonuje koncerty Fryderyka Chopina w ich historycznym brzmieniu na instrumentach romantycznych.
Mirosław Feldgebel jest również współautorem przedsięwzięcia zatytułowanego CHOP IN Brass. Kwintet dęty blaszany i fortepian są w nim pretekstem do stworzenia nowych aranżacji
i swobodnego, z przymrużeniem oka spojrzenia na muzykę Chopina.
ANDRZEJ KRUSIEWICZ
Absolwent filologii rosyjskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
W pracy magisterskiej napisanej pod kierunkiem doc. dr hab. Bohdana Galstera poddał
analizie teorię i praktykę przekładu literackiego w okresie od romantyzmu po współczesność.
W Polskim Radio – od 1977 roku. Zdobył duże doświadczenie spikersko-lektorskie, realizując różne formy: reklamy, teksty informacyjne, felietony, prozę literacką, poezję. Wieloletni współautor cyklu nocnych programów poświęconych zachowaniom emocjonalnym i zjawiskom społecznym, gdzie kanwę do rozmów ze słuchaczami stanowiły sztuki teatralne. Współautor kilkudziesięciu audycji historycznych z cyklu Kronika 1939 roku.
Stale współpracuje w charakterze lektora z Polskim Związkiem Niewidomych.
Czyta listy dialogowe w filmach przygotowywanych do emisji i na żywo w kinach.
Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu koncertów estradowych o różnej formule:
oficjalnych, okolicznościowych, typu show, poświęconych muzyce rozrywkowej i poważnej, zgodnie z zapotrzebowaniem – także dwujęzycznie (angielski).