KONCERT NOWOROCZNY

 

_-plakat-noworoczny-gotowy-mini

 

KONCERT NOWOROCZNY „Opowieści o miłości”

Już dziś zapraszamy Państwa na KONCERT NOWOROCZNY, na którym wystąpią najwybitniejsi artyści scen warszawskich. W ich wykonaniu usłyszymy najsłynniejsze szlagiery operetkowe , za sprawą których przeniesiemy się w bezpieczny, pełen ciepła, magiczny świat miłości.

Śpiewakom operowym towarzyszyć będzie Kwartet Smyczkowy „IMPRESSIONE” oraz taneczna para baletowa ( po raz pierwszy w Giżycku!).

Zapewniamy,że KONCERT NOWOROCZNY 2017 przypadnie do gustu każdemu, nie tylko wielbicielom operetki .

Zapraszamy 7 stycznia 2017 r. (sobota) na godz.17.00 do sali bankietowej „Biłas i Synowie”.

Cena biletu – 25 zł

Historia de un Amor – Opowieść o Miłości

Miłość to najczęściej wykorzystywany motyw w każdej dziedzinie sztuki. Nieprzerwanie pojawia się od początku działalności artystycznej człowieka i przewija przez każdą epokę.

https://www.youtube.com/watch?v=KXUhPBGblOY To Były Piękne Dni (Дорогой Длинною)

Milena Lange sopran

Tomasz Rak baryton

Wiktoria Szubelak gitara klasyczna

Mirosław Feldgebel fortepian

Kwartet Smyczkowy „Impressione” i Duet Baletowy

Andrzej Krusiewicz konferansjer

MILENA LANGE sopran

Jest jedną z najbardziej utalentowanych, młodych polskich śpiewaczek.

Ukończyła studia na Wydziale Artystycznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie uzyskała dyplom z wyróżnieniem w klasie śpiewu solowego Bożenny Saulskiej

oraz dyplomw klasie fortepianu Elżbiety Gutkowskiej-Bardos.

Artystka o szerokim kręgu zainteresowań muzycznych; uczestniczka i laureatka wielu przeglądów i konkursów wokalnych dla młodych wykonawców.

Współpracuje z wieloma orkiestrami symfonicznymi

oraz kameralnymi w Polsce m. in. z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Świętokrzyskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej oraz z Warszawską Orkiestrą „Impressione”.

W trakcie swojej dotychczasowej działalności brała udział w licznych projektach muzycznych:

Benefis Konrada Mastyło w reżyserii Krzysztofa Jasińskiego, gdzie wystąpiła obok znamienitych osobistości polskiej sceny Zbigniewa Wodeckiego, Jana Kantego Pawluśkiewicza, Grzegorza Turnaua, Zbigniewa Preisnera, Jana Nowickiego …

Koncert otwierający festiwal filmowy „Dwa Brzegi” w Kazimierzu Dolnym i Puławach z orkiestrą

pod dyr. Adama Klocka.

Koncert muzyki filmowej Wojciecha Kilara z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Świętokrzyskiej

pod dyr. Piotra Wijatkowskiego.

Koncert Trzech Polskich Tenorów z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Częstochowskiej

pod dyr. Adama Klocka.

Koncert Noworoczny z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej

pod dyr. Sławomira Chrzanowskiego.

Koncert Szlagiery Wszech Czasów z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Kaliskiej

pod dyr. Adama Klocka.

Koncert Z Batutą i Humorem Po Świecie z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Podkarpackiej

pod dyr. Macieja Niesiołowskiego.

Koncert Historia de un Amor z Warszawską Orkiestrą „Impressione”.

Koncert piosenek Anny German – Melodie z Czterech Stron Świata.

Koncert muzyki filmowej – Polskie Przeboje Wielkiego Ekranu z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Świętokrzyskiej pod dyr. Piotra Wijatkowskiego.

W swoim repertuarze artystka posiada liczne arie operowe, operetkowe, musicalowe, pieśni,

utwory oratoryjno-kantatowe. O jej wszechstronności świadczy fakt, iż chętnie wykonuje

utwory z kręgu muzyki filmowej, rozrywkowej, jazzowej i negro spirituals.

Obecnie kontynuuje naukę na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Uniwersytecie Muzycznymryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu prof. Anny Radziejewskiej.

.

TOMASZ RAK – baryton

Solista Warszawskiej Opery Kameralnej

Solista Opery Bałtyckiej w Gdańsku

W 2005 r. ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną

w Łodzi – studiował na Wydziale Wokalno-Aktorskim,

w klasie prof. Piotra Micińskiego. Będąc studentem zadebiutował w 2003 r. partią Guglielma w Cosi fan tutte Wolfganga Amadeusa Mozarta na scenie Teatru Wielkiego

w Łodzi. W tym samym roku został solistą Teatru Muzycznego w Łodzi, gdzie do tej pory wykonuje główne partie barytonowe.

W 2003 r. otrzymał nagrodę na Konkursie Pieśni

im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy, rok później został wyróżniony na Pierwszym Ogólnopolskim Konkursie Operetkowym im. Iwony Borowieckiej w Krakowie.

W 2007 r. został solistą Warszawskiej Opery Kameralnej, gdzie zadebiutował w roli Figara w operze Cyrulik Sewilski Gioacchino Rossiniego. Od tamtej pory wykonuje partie Papagena w operze Czarodziejski Flet i Guglielma

w Cosi fan tutte na wszystkich Festiwalach Mozartowskich Warszawskiej Opery Kameralnej.

W 2010 roku wystąpił w roli Nicka Shadowa w realizacji

opery Żywot rozpustnika Igora Strawińskiego. Brał udział

w tournées Warszawskiej Opery Kameralnej po Japonii, Hiszpanii i Francji występując jako Papageno w operze Czarodziejski Flet, Figaro w operze Wesele Figara oraz Guglielmo

w Cosi fan tutte.

W lutym 2007 roku brał udział w niemieckiej realizacji przedstawienia Samson i Dalila

Camille’a Saint-Saënsa w Filharmonii Berlińskiej. W 2008 r. został zaproszony do udziału

w prestiżowym Festiwalu Muzyki Współczesnej, który odbywał się w Gdyni i Gdańsku.

Owocem tej współpracy były prawykonania dzieł kompozytorów: Georgios Kissas (Grecja),

Adrian Williams (Anglia), Sylvia Filus (Francja), Jacek Rządkowski (Polska).

Współpracował z filharmoniami i orkiestrami – Kraków , Białystok, Płock, Częstochowa.

Śpiewał na scenie Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie. W 2009 r. wystąpił na

I Festiwalu Muzyki Polskiej w Bangalore w Indiach. W 2010 r. wziął udzial w uroczystym otwarciu sopockiej Ergo Areny, gdzie zaśpiewał przy jedenastotysięcznej publiczności z towarzyszeniem trzech połączonych orkiestr. W tym samym roku na zaproszenie warszawskiej Stołecznej Estrady wziął udział w Festiwalu Krajów Nadbałtyckich w Karshamn w Szwecji.

Artysta występował również na wielu innych prestiżowych, europejskich scenach takich jak:

Palais des Beaux-Arts w Brukseli, czy Koningin Elisabethzaal w Antwerpii.

W 2011 roku zadebiutował w Operze Bałtyckiej w Gdańsku tytułową rolą w operze

Eugeniusz Oniegin Piotra Czajkowskiego. W tym samym roku wystąpił tam w jednej z głównych ról w prapremierze opery Madame Curie Elżbiety Sikory, którą wystawiono w siedzibie UNESCO

w Paryżu. W Operze Bałtyckiej występuje również w roli Escamilla w operze Carmen

Georgesa Bizeta.

Artysta ma w swoim repertuarze wiele operowych i operetkowych partii barytonowych,

między innymi takich kompozytorów jak: Wolfgang Amadeus Mozart, Jan Stefani, Georges Bizet, Piotr Czajkowski, Stanisław Moniuszko, Carl Maria von Weber, Johann Strauss…

WIKTORIA SZUBELAK gitara klasyczna

Jest jedną z najbardziej utalentowanych młodych polskich gitarzystek klasycznych.

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie gitary klasycznej prof. Ryszarda Bałauszko. W czasie swej edukacji artystycznej brała udział w licznych kursach i lekcjach mistrzowskich prowadzonych przez słynnych wirtuozów gitary takich jak:

Carlo Marchione (Włochy), Marco Socias (Hiszpania), Pavel Steidl (Czechy), Thomas Müller-Pering (Niemcy), Marcin Dylla (Polska), Łukasz Kuropaczewski (Polska), Tomasz Zawierucha (Polska).

Jest laureatką licznych konkursów gitarowych m. in. I Nagrody w kategorii solowej oraz duetu na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Gitarowej Gryfice-Trzebiatów, I nagrody na Międzynarodowym Festiwalu Gdańskie Spotkania Gitarzystów oraz nagród na Międzynarodowych Spotkaniach Gitarzystów w Sanoku i na Międzynarodowym Konkursie Gitarowym im Czesława Droździewicza Krynica 2010. W listopadzie 2011 roku została finalistką Międzynarodowego Konkursu Gitarowego w Llerenie w Hiszpanii.

Była finalistką polskiej edycji Konkursu Eurowizji dla Młodych Muzyków, występując w Studio Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie z Polską Orkiestrą Radiową pod dyrekcją Wojciecha Rajskiego. Była dwukrotną stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci oraz Samorządu Wrocławia w Dziedzinie Kultury i Sztuki

dla Młodych.

Występowała między innymi na Zamku Królewskim w Warszawie, w Centro Cultural de España

w Limie, w Jazz Zone w Limie, w Teatro Gran Mariscal w Sucre, w Casa Polaca w Buenos Aires, Centro Cultural Peruano-Japones w Limie, Casa de Las Primeras Letras w Caracas.

Artystka wystąpiła m. in. na XVI Festiwalu Kultury Chrześcijańskiej w Łodzi, IV Festival Internacional de Guitarra GuitarFestPeru w Limie, II Festival Internacional de Guitarra

en La Ciudad Blanca, V Festival Internacional de Guitarra Cuerdas Al Aire w Limie.

Grała koncerty w Polsce, Hiszpanii, Turcji, Bośni i Hercegowinie, Peru, Boliwii, Argentynie i Wenezueli.

MIROSŁAW FELDGEBEL fortepian

Absolwent Wydziału Instrumentalnego w klasie fortepianu, studiował także na Wydziale Teorii,

Kompozycji i Dyrygentury w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Ceniony pianista i kameralista. Partnerował wielu najwybitniejszym artystom polskim i zagranicznym.

Jest laureatem kilku międzynarodowych konkursów pianistycznych (między innymi I nagroda w Torneo Internazionale di Musica w Turynie, III nagroda w XII Concorso Musicale Europeao Citta di Moncalieri).

Od wielu lat zajmuje się również wykonawstwem muzyki dawnej na instrumentach historycznych – na klawesynie (szef artystyczny zespołu Mercurius), na harfach średniowiecznych i renesansowych (współpraca z zespołami: Academia dell 'Arcadia, Ars Nova, Concerto Polacco, Dancereye, Open Folk) oraz na pianoforte.

Mirosław Feldgebel występował w wielu prestiżowych salach koncertowych Europy i Ameryki (między innymi w Sali Pleyela w Paryżu, Wiener Musikverein, Vredenburgsaal w Utrechcie,

Gran Teatre del Liceu w Barcelonie, Studiu im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie).

Uczestniczył w obchodach 150 rocznicy śmierci Fryderyka Chopina. Brał udział w wielu

międzynarodowych festiwalach muzycznych, między innymi: Wratislavia Cantans, Festiwal Chopinowski w Dusznikach Zdroju, Warszawska Jesień, Ukraina i Świat Baroku w Kijowie, Międzynarodowy Śląski Festiwal Muzyczny pod patronatem Kurta Masura, Międzynarodowy Festiwal Duetów Fortepianowych w Ŝiauliai na Litwie, Holland Festival.

Jako jeden z niewielu pianistów polskich miał zaszczyt koncertować na zabytkowym fortepianie Pleyel z roku 1840 w koncercie poświęconym pamięci Fryderyka Chopina, odbywającym się

w ramach IX Festiwalu Muzyki Dawnej na Zamku Królewskim w Warszawie.

W październiku 2004 roku wraz ze skrzypaczką Katarzyną Dudą występował z recitalem

w Carnegie Hall w Nowym Jorku, a w marcu 2005 roku w sali słynnej Concertgebouw

w Amsterdamie. Koncerty te zostały owacyjnie przyjęte przez publiczność oraz otrzymały

bardzo pochlebne recenzje.

Od 2006 roku prowadzi autorskie projekty w Warszawskiej Operze Kameralnej. W ramach jednego z tych projektów, artysta wraz z kwintetem smyczkowym, wykonuje koncerty Fryderyka Chopina w ich historycznym brzmieniu na instrumentach romantycznych.

Mirosław Feldgebel jest również współautorem przedsięwzięcia zatytułowanego CHOP IN Brass. Kwintet dęty blaszany i fortepian są w nim pretekstem do stworzenia nowych aranżacji

i swobodnego, z przymrużeniem oka spojrzenia na muzykę Chopina.

ANDRZEJ KRUSIEWICZ

Absolwent filologii rosyjskiej Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W pracy magisterskiej napisanej pod kierunkiem doc. dr hab. Bohdana Galstera poddał

analizie teorię i praktykę przekładu literackiego w okresie od romantyzmu po współczesność.

W Polskim Radio – od 1977 roku. Zdobył duże doświadczenie spikersko-lektorskie, realizując różne formy: reklamy, teksty informacyjne, felietony, prozę literacką, poezję. Wieloletni współautor cyklu nocnych programów poświęconych zachowaniom emocjonalnym i zjawiskom społecznym, gdzie kanwę do rozmów ze słuchaczami stanowiły sztuki teatralne. Współautor kilkudziesięciu audycji historycznych z cyklu Kronika 1939 roku.

Stale współpracuje w charakterze lektora z Polskim Związkiem Niewidomych.

Czyta listy dialogowe w filmach przygotowywanych do emisji i na żywo w kinach.

Ma bogate doświadczenie w prowadzeniu koncertów estradowych o różnej formule:

oficjalnych, okolicznościowych, typu show, poświęconych muzyce rozrywkowej i poważnej, zgodnie z zapotrzebowaniem – także dwujęzycznie (angielski).

Dodaj komentarz